23948sdkhjf

7-Eleven stiller hyldeplads til rådighed for "den næste succeshistorie"

Et nyt innovationsprojekt i 7-Eleven skal bidrage til at få flere start-up-virksomheder ud i den brede offentlighed

Flere skal have chancen for at blive en del af den danske detailhandel for drikke- og fødevarer. 

Det skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse, hvor man åbent inviterer landets iværksættere inden for i kædens mange butikker - og tilmed stiller hyldeplads til rådighed for, at danske producenter kan komme ud til flere danskere. 

- Målet er at give mindre danske iværksættere en solid hånd i ryggen og gøre deres drømme til virkelighed. Vi har gjort det før med True Gum, The Protein Kitchen og State, og nu laver vi et større og formelt koncept, så flere får chancen for at blive den næste succeshistorie, udtaler Maria Otto, der er kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark. 

True Gums medstifter og salgsdirektør, Morten Ebdrup, fortæller i samme ombæring, at tyggegummivirksomhedens samarbejde med 7-Eleven var et "helt afgørende springbræt".

- Ud over at give os chancen for at komme på hylderne i 175 butikker hjalp de os med at finpudse alt fra æstetik over kommunikation til prissætning. Når vi møder nye, potentielle kunder, fortæller vi stadig, at vi lancerede med 7-Eleven, fordi vi oplever, at det er en kæmpe validering, også globalt. Alle kender jo 7-Eleven, udtaler Morten Ebdrup.

Konceptet kommer til at gå under navnet 7-Eleven Innovation Center, og frem til 30. september har interesserede mulighed for at ansøge om at blive en del af konceptet. 

Herfra følger så en række præsentations- og udvælgelsesrunder, inden det er ambitionen at få en række udvalgte produkter ud i en række 7-Eleven-butikker løbet af foråret 2025 - som en del af en testperiode. 

7-Eleven driver i alt 175 butikker i Danmark. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.728